domingo, 15 de julio de 2007

Ikas estiloak. Hasiera hasiera ematen

Hasierari hasiera ematen...Nolakoa zara zu?

Nahi izango bagenu ere ez dago idazteko prozesu zuzen bakarra. Nork bere estrategiak garatu behar ditu, gaitasun, nortasun eta jarrera multzoen arabera. Jensen eta Ditiberio, adibidez, zenbait aldagai topatu dituzte. Barnerakoia eta sentitzeko jarrera baduzu, agian nahiago izango dituzu eskemak , zerrendak eta orden bati jarraitu. Jendeartekoa bazara, agian, idazketa librea izango duzu gogokoen eta bat-bateko idazketarekin eroso sentituko zara.Ez dago errezeta bakarra, eta teknika guztiak ez dira denontzat erabilgarriak. Bakoitzak ikasi beharko duzue gaitasunaren araberako eta idazteko estiloa topatzen, halanola, jasango dituzuen blokeoak gainditzen, eta eragingarrienak diren tekniketan sakontzen, eta berauek egokitzen .

Ikas- estiloen deskribapena. ( hauxe, hurbilketa xume-xumea da, ez hartu oso seriotan )

Ikusiz ikasteko joera

Asko gustatzen zait marraztea eta nire kuadernoek irudi eta gezi asko dituzte
Hobeto gogoratzen ditut gauzak idazten baditut, nahiz eta gero begiratu ez
Telefono zenbaki bat gogoratzeko , asko laguntzen dit imagin bat eratzeak gogoan
Azterketa batean informazioa gogoratzeko, informazio egokia dagoen liburuaren orria bisualizatzen dut
Helbide baten mapa egin behar dut paper batean, bestela galdu egiten naiz
Hizketan dagoen pertsona bat ikusteak laguntzen dit informazioa hobeto gogoratzen
Jendea, lekuak edo dokumentoak ikusi ahal ditut nire gogoan
Zarata asko badago asko kostatzen zait kontzentratzea
Txantxa bat entzuten badit ez dut ondo ulertzen
Hobeto lan egiten dut zarata handia ez dagoen leku batean

Entzunez ikasteko joera
Irakurtzen dudanean ozenki egiten dut
Zerbati memorizatzeko ozenki errepikatzen dut behin baino gehiagotan
Zerbait ulertu nahi badut, beste pertsona bati azaltzen saiatzeak asko laguntzen dit
Klasean ez dut apunterik hartu beharrik irakasleak esandako gogoratzeko, apunteak hartzen baditut ez dut entzuten
Hobeto gogoratzen dut jendeak dioena janzten duena bainoNahiago dut irratian entzutea berriak egunkariak irakurtzea baino
Nahiago ditut ahozko mezuak (grabagailuak…) ohar idatziak baino
Ez daukat arazorik pertsonaren batek esaten duena ulertzeko nahiz eta nire begiak itxita egon edo klasetik kanpora begira egon
Neura buruarekin ari naiz hizketan idazten nagoela edo arazo bati irtenbidea bilatzen ari natzaiola
Nahiago dut norbaitek esatea nola egin zerbati instrukzioak irakurri baino

Ekinez ikasteko joera

Ez zait gustatzen irakurri edo entzutea instrukzioak nahiago dut egiten hasi.
Askoz hobeto ikasten dut irakasten badidate zelan egiten den eta gero aukera ematen badidate egiteko
Hobeto ikasten dut musikarekin
Arazo bati bilatzen diot irtenbidea planifikatu gabe, modu ezberdinak saiatuz
Nire ikasteko lekua desordenatuta dago
Irakurtzen dudanean ezpainak mugitzen ditut
Apunteak hartzen ditut baina gero ez ditut irakurtzen
Ezagutzen ez ditudan lekuetan ondo orientatzen naizHobeto ikasten dut mugitzeko aukera badaukat
Hitz bat gogoratzen ez dudanean eskuez adierazten dut “nola esaten da?”

Aholkuak

1. motakoentzat

Lan deigarria egin.
Taulak grafikoak eta diagramak erabili.
Idatzi gabeko zuriune asko utzi ideiak eta ñabardurak gehitzeko geroago.
Mapa mentalak egin
Irudimena erabili, hitz gakoak erabili, argazkiak ikusi benetan edo mentalki.
Gogoratu nahi duzun guztia apuntatu.
Paperean “pentsatu”, idazten hasi baino lehen, emango dituzun pausuak eta helburuak idatzi
Bakarrik idatzi, hitz egin eta idatzi batera ez da oso ona zuretzat

2. motakoentzat

Ozenki pentsatu.
Zeure buruarekin hitz egin, helburuak eta pausuak ozenki esan, baina idaztea ere ez legoke txarto.
Berrikusten ari zarela ozenki irakurri idatzitakoa.
Zuzenketak egin zeure buruarekin ari zarela hizketan. Hobeto ulertuko duzu idatzitakoa ozenki irakurtzen baduzu.
Grabagailu batekin idatzi.
Grabatu ideiak horrela azkar azkar pentsatuko duzu pentsamenduaren trena galdu gabe, gero transkibituko duzu.
Esan beste pertsona bati ere zuzentzeko
Hitz egin zure ikaskide batekin zure ideiez, ideia jasa teknika erabili .
Marrak dituen paper batean idatzi, modu auditiboan ikasten dutenei asko kostatzen zaie zuzen idaztea
Aurkezpen bat egin baino lehen, pilo bat aldiz entzun zure buruan eta ziurtatu nahi zenuen bezala doala.

3 . motakoentzat
Txilea murtxikatu idazten duzun bitartean.
Orokorretik zehatzera irakurri eta idatzi.
Testu luze bat irakurtzen duzunean gainirakurketa bat egin ideia bat egiteko, gero laburpena begiratu eta gero atalaren amaierako galderak, gero berriro irakurri guztia.
Metodo espazialak erabili, mapa mentalak eta eskemak, horrela ideiak banatuko dituzu espazioan
Lan korapilatsuak bisualizatu hasieratik amaieraraino hasi baino lehen, horrela helburua izango duzu ondo zehaztuta ñabarduretan lan egiten duzun bitartean.
Gainezka sentitzen bazara, ikusi berriro sekuntzia osoa.

No hay comentarios: